top of page

JULKAISUT
JULKAISUT: Image
”Älä päästä itseäsi tietyn ikäiseksi, älä tietyssä asemassa olevaksi, niin olet vapaa tällaisenakin kevätpäivänä istumaan tavaratalon rappuselle syömään tötteröjäätelöä”
(Anhava, 1973).
JULKAISUT: Text
A VERTAISARVIOIDUT TIETEELLISET ARTIKKELIT
JULKAISUT: Headliner
Sutela, K. & Liukkonen, L. (arviointiprosessissa). Feminist music education and autism spectrum disorder: Teacher-researcher as an ethical agent.
Sutela, K. (arviointiprosessissa). Dalcroze-pedagogiikkaan pohjautuva musiikkikasvatus erityistä tukea tarvitsevan oppilaan toimijuuden tukena.
Foster, R., Salonen, A. O. & Sutela, K. (arviointiprosessissa). Taidekasvatuksen ekososiaalinen kehys: kohti kestävyystietoista elämänorientaatiota.
Sirkko, R., Sutela, K. & Takala, M. (arviointiprosessissa). School assistants' experiences of belonging.
Takala, M., Sutela, K., Ojala, S. & Saarinen, M. (arviointiprosessissa). Teaching practice in the training of special education teachers in Finland.
Sutela, K., Kivijärvi, S. & Anttila, E. (2021).
Moving encounters: Embodied pedagogical interaction in music and dance educators’ expanding professionalism. Teoksessa H. Westerlund & H. Gaunt (toim.) The arts as game changer: Expanded professionalism for the arts in complex societies (s. 89–101). Routledge.
Takala, M., Mäkinen, M., Eskola, S., Saarinen, M., & Sutela, K. (2021).
Mitä erityisopettajien koulutuksissa opetetaan? -Havaintoja yliopistojen ja ammatillisten opettajakorkeakoulujen opetussuunnitelmista
Ammattikasvatuksen aikakirja, 32–49.
Sutela, K. (2020). Exploring the possibilities of Dalcroze-based music education to foster the agency of students with special needs: A pracitioner inquiry in a special school. Väitöskirja. E 190. Oulun yliopisto.
Sutela, K., Ojala, J., Kielinen, M. (2020).
Developing agency through music and movement. Research Studies in Music Education. https://doi.org/10.1177/1321103X20934084
Sutela, K., Juntunen, M.-L. & Ojala, J. (2019).
Applying music-and-movement to promote agency in special music education: A case study in a special school. British Journal of Music Education 37(1), 71–85.
Lunkka, N. & Sutela, K. (2019). Making sense of reflexivity: A post-humanistic
account. In A. Reinertsen & L. Thomas (Eds.) Academic Writing and identity constructions: Performativity, space, and territory in academic workplaces (pp. 135–150). Cham: Palgrave Macmillan.
Sutela, K., Ojala, J. & Juntunen, M.-L. (2017).
Embodiment and ethnographic sensitivity in narrative inquiry. Bulletin of the Council for Research in Music Education 210-211, 43–60.
Sutela, K., Juntunen, M.-L., & Ojala, J. (2016).
Inclusive music education: The potential of the Dalcroze approach for students with special educational needs. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy 8(2), 134–146.
Kivijärvi, S., Sutela, K., Ahokas, R. (2016).
A conceptual discussion of embodiment in special music education: Dalcroze Eurhythmics as a case. Approaches: An Interdisciplinary Journal of Music Therapy 8(2), 169–178.
JULKAISUT: Text
B VERTAISARVIOIMATTOMAT TIETEELLISET KIRJOITUKSET
JULKAISUT: Headliner
Sutela, K. (2022). Näkyväksi tekemisen taito: Pedagoginen kohtaaminen opetuksessa. PS-Kustannus.
Kivijärvi, S., & Sutela, K. (2020).
Avoin kohtaaminen ja kunnioitus. Teoksessa Saavutettavuusopas lastenkulttuurikeskuksille ja taiteen perusopetuksen oppilaitoksille. SATA2: Saavutettava taideharrastus 2-hanke.
Sutela, K. (2017).
Taide, taiteellinen toiminta ja vammaisten henkilöiden ja erityistä tukea tarvitsevien hyvinvointi. Teoksessa Taide ja hyvinvointi: Katsauksia kansainväliseen tutkimukseen. Toim. K. Lehikoinen ja E. Vanhanen, 71 – 82. Taideyliopisto, Kokos-julkaisusarja 1/2017.
JULKAISUT: Text
bottom of page